Sfatul nutriționistului: cele 5 legume care-ți vindecă organismul după dieta de iarnă

by: admin

spanac

loading...

Urzicile, ștevia, spanacul, loboda sau leurda au reale puteri terapeutice asupra organismului privat de câteva luni de soare și hrană vie, explică nutriționistul Lygia Alexandrescu.

„Spanacul este o plantă din familia amarantaceelor și a fost cultivată pentru prima oară în Asia de sud-vest. Încă din copilărie am fost cu toții admiratori ai lui Popeye Marinarul și ne-am străduit să mâncăm spanac doar ca să fim la fel de puternici ca el. Și puterea acestui personaj de desen animat venea din cantitatea mare de fier pe care o conține spanacul. Între noi fie vorba, în anii ’30 s-a publicat o statistică eronată privind alimentele cele mai bogată în fier. Astfel, pentru spanac s-a raportat o cantitate de fier de 10 ori mai mare decât în realitate. Asta nu îl face mai puțin valoros din punct de vedere nutritiv. Spanacul conține fier, calciu, clorofilă, beta-caroten (necesar pentru formarea vitaminei A), vitamina C, B6, sodiu și potasiu”, susține nutriționistul, citat de agerpres.ro.

Sulful pe care-l conține spanacul ajută la detoxifierea ficatului iar vitamina A ajută la îmbunătățirea vederii pe timp de noapte, datorită conținutului mare de compuși flavonoizi(13), spanacul fiind un aliment anticancerigen. Fiind bogat în calciu, fier, acid folic, vitamina E și K, spanacul este numit de francezi „mătura stomacului”.

„De asemenea el este bogat și-n acid oxalic, care ajută la absorbția calciului, prevenind formarea pietrelor la rinichi. Substanțele fitochimice și clorofila pe care le conține spanacul au rol anticancerigen, de reglare hormonală și o compoziție apropiată de cea a sângelui uman. Spanacul este, așadar, un tonifiant excelent al întregului organism, însă în mod special pentru sânge, ficat și colecist. Se poate consuma în salate sau ca sote și-n ciorbe de zarzavat”, a arătat Lygia Alexandrescu, într-o postare realitatea.net

loading...

Write a Reply or Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *