Nuci, migdale, arahide, fistic, in, susan. Țin departe de tine diabetul, bolile de inimă și nu numai. Ce trebuie să știm despre fructele oleaginoase și semințe

by: admin

fructe oleaginoase

loading...

Aceste conglomerate de substanțe nutritive sunt o sursă ideală de proteine, fibre, vitamina E și minerale (zinc, fier, seleniu, magneziu și calciu). Conțin totodată și acizi grași esențiali, atât de importanți pentru funcționarea sistemului nervos, echilibrul hormonal și structura celulară. Efectul antiinflamator permite prevenirea multor afecțiuni. Totuși, în ciuda acestor beneficii pentru sănătate, unele persoane sunt alergice la oleaginoase – mai ales la arahide și susan -, așa că trebuie să verifici acest aspect înainte de a-i oferi unui oaspete un amestec care conține și astfel de ingredienți. Trebuie să ai grijă mai ales în cazul copiilor, care poate nu sunt conștienți că au o alergie.

Poți încorpora fructele oleaginoase în diverse sucuri și amestecuri la blender. Le poți măcina într-o râșniță pentru nuci (disponibilă separat sau ca accesoriu al robotului de bucătărie) sau poți folosi un mojar cu pistil pentru a le mărunți. Acestea se adaugă apoi în băuturile cremoase și se amestecă bine. De asemenea, se pot presăra mărunțite peste smoothies și milkshake-uri, ca decorată minunat.

Familia nucilor

Pentru a prepara amestecuri și smoothies, cumpără nuci întregi, nesărate, și fii întotdeauna atent la termenul de valabilitate. După ce deschizi o pungă de nuci, acestea trebuie păstrate într-un borcan de sticlă închis ermetic, la frigider, pentru a-și menține prospețimea. Poți alege nuci, nuci de Brazilia, nuci pecan, fistic sau migdale pentru a da aromă și consistență băuturilor. Alunele nu sunt propriu-zis nuci, ci legume, căci fac parte din familia leguminoaselor.

Acesta este unul dintre motivele pentru care unele persoane sunt alergice la arahide.

Poți folosi și unt din diverse oleaginoase, care se găsește în supermarketuri sau la plafar. Untul se adaugă direct în amestec și se omogenizează bine. Laptele delicios din fructe oleaginoase (cum ar fi laptele de migdale) este ușor de preparat acasă și poate fi folosit pentru a da diverselor băuturi un gust intens și aromat. S-a observat că nucile au beneficii terapeutice importante când sunt folosite în locul altor grăsimi. De exemplu, prin consumarea regulată a nucilor, se reduce riscul apariției bolilor cardiovasculare, în timp ce arahidele scad riscul de diabet.

Semințele

Cumpără semințe gata decorticate, ambalate în pungi mici, și păstrează-le la fel ca pe nuci. Poți alege între semințe de dovleac, de floarea-soarelui, de pin, de in sau de susan.

Nuca-de-cocos nu este propriu-zis o nucă, ci o sămânță uriașă. Este bogată în grăsimi saturate, prin urmare se recomandă un consum limitat de fulgi, pulpă sau lapte. Uleiul de in este o sursă importantă de acizi grași Omega 3. Semințele de susan se găsesc și sub formă de tahini, o pastă densă, cu gust bogat, care poate fi adăugată în cantități mici în amestecurile preparate la blender. Există și varianta de pastă de tahini de susan negru, mult mai bogată în substanțe nutritive.

Sursa: Suzannah Olivier, Sucuri din fructe

Sursa foto: acasa.ro

loading...

Write a Reply or Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *