Lasă fast food-ul de-o parte. Mănâncă sănătos

by: admin

mananca

loading...

Tentația pentru o masă rapidă, gustoasă, de tip fast food, domină pe mulți dintre tinerii de astăzi. Total nociv, consumul de produse fast food este preferat de mulți, în detrimentul hranei sănătoase.

Cunoscând calitățile câtorva legume, sigur te vei reorienta:

Țelina – are o valoare nutritivă ridicată, conținând proteine, lipide, glucide, celuloză, vitamina C, B1, B2, K, potasiu, sodiu, calciu, fosfor. Rădăcinile, pețiolii și frunzele conțin cantități însemnate de uleiuri eterice. Este printre puținele legume cu conținut ridicat de vitamina E. Datorită potasiului, consumul de țelină accentuează diureza și ajută la eliminarea acidului uric din organism, de aceea se comandă în tratamentul afecțiunilor renale și ale căilor urinare, ca și în prevenirea și combaterea reumatismului.

Broccoli – se remarcă prin conținut ridicat de glucide, vitamina C, săruri minerale, celuloză. Este o legumă pur și simplu sănătoasă, care se poate consuma în diverse combinații, ea păstrându-și prin preparare corectă bună parte din nutrienți.

Conopida – conține proteine, hidrați de carbon, substanțe grase, săruri minerale: calciu, potasiu, fosfor, fier și vitamine: B1, B2, C, PP.

Andiva – gustul amărui îl are de la alcaloidul ce se găsește în frunze. Acest gust se îndepărtează frecându-se frunzele ușor cu sare, operațiune urmată de o spălare cu apă rece sau prin scufundarea andivei în apă cu sare și puțin oțet. Au un conținut remarcabil de vitamine: A, C, complexul B și minerale: potasiu, calciu, magneziu. De asemenea, conține substanțe cu proprietăți medicale, ce o recomandă mai ales bolnavilor de boli digestive sau hepatice. Stimulează pofta de mâncare a anemicilor.

Gulia – este prețuită sub aspect nutrițional datorită conținutului de glucide, potasiu, calciu, sodiu, magneziu, fosfor, fier, vitaminele: C, PP, B1 și B2, plus lipide și celuloză.

În supe, ciorbe, mâncăruri, dar și salate, legumele sunt de bază în alimentația omului. Nu le evita, pentru binele tău!

loading...

Write a Reply or Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *