Întărirea imunității: pregăteste-ți organismul pentru primavară

by: admin

sanatate1

loading...

Floricele, campii, vant, soare, iarasi vant, soare, cald, frig, iarasi vant…cam asa arata primavara, daca ar fi sa o analizam intr-un mod realist. Schimbarile bruste de temperatura determina aparitia racelilor, a gripelor si a alergiilor, iar singura metoda cu adevarat eficienta prin care le putem opri este…sa le prevenim. Cum? Prin intarirea imunitatii.

Sistemul imunitar este un grup de celule speciale care ajuta organismul sa lupte impotriva bolilor si infectiilor. Gandeste-te la el ca la o armata speciala care te protejeaza de virusi, bacterii si paraziti.  Sistemul de functionare poate fi descris destul de simplu: mai intai este detectata substanta straina si daunatoare care incearca sa-si faca drum in organism, dupa care sunt folosite globulele albe pentru a o inlatura.  Aceasta este, bineinteles, cea mai simpla explicatie pentru un proces destul de complex si obositor, asa ca nu ar fi o idee rea sa-i oferi corpului tau o mana de ajutor.

Sprijinirea sistemului imunitar este un proces, nu un eveniment spontan, insemnand ca trebuie sa fii foarte constiincios cand vine vorba de alimentatie, exercitii fizice si odihna.

Oricat am evolua, expresia stramoseasca „esti ceea ce mananci” pare sa ne urmareasca peste tot. Medicii recomanda alimentele bogate din punct de vedere nutritiv: legume, fructe, proteine sanatoase, carbohidrati complecsi si grasimi sanatoase.

Proteina are numerosi amino-acizi  esentiali pentru crestere si regenerare. Studiile arata ca reducerea cantitatii de proteina din doza zilnica recomandata cu 25% poate compromite sistemul imunitar. Apoi, alege alimente bogate in vitamina C (pe care o gasim in citrice si kiwi), vitamina B (pe care o gasim in fructe de mare si legume), vitamina A (pe care o gasim in legume verzi, cartofi dulci si sparanghel), dar si alimente bogate in antioxidanti, cum sunt capsunele si rosiile.

Si zincul influenteaza sistemul imunitar intr-un mod benefic. Consuma spanac, linte si quinoa, din cand in cand (prea mult zinc in organism poate fi daunator).

De partea cealalta a baricadei se afla alimente precum zaharul, grasimile in exces si alcoolul in cantitati mari, care pot suprima actiunea globulelor rosii.

Tractul gastrointestinal este probabil cel mai important mecanism al organismului uman, antrenat sa lupte cu diferite boli. Acesta contine 60% dintre celulele sistemului imunitar si este insarcinat cu absorbtia nutrientilor, in acelasi timp in care tine la distanta moleculele afectate.

Probioticele sunt bacterii bune care traiesc in intestin si asista sistemul imunitar in procesul de corectare a deficientelor si in producerea de celule „luptatoare”. Poti sa maresti cantitatea de probiotice din organism cu ajutorul unui supliment alimentar sau consumand iaurt, kefir, anumite tipuri de branza si boabe de soia.

Antrenamentul consistent si moderat ajuta sistemul imunitar si sprijina circulatia globulelor albe in tot organismul. Studiile arata ca oamenii care se implica in actitivati fizice regulate sau doar merg pe jos in fiecare zi, se imbolnavesc mai greu.  Mai mult, antrenamentul fizic imbunatateste circulatia, elimina toxinele din sistem si contribuie la starea de bine generala.

De cele mai multe ori nu ne ascultam corpul, asa ca-i fortam limitele, mai ales in ceea ce priveste somnul. Orele de somn sunt esentiale pentru recuperare si pentru repararea musculara, iar fara el nu putem avea putere de munca.  Deprivarea de somn este asociata cu reducerea celulelor care lupta impotriva bolilor si cu un sistem imunitar slabit.

Stresul are un impact major asupra capacitatii sistemului imunitar de a combate boala. Perioadele lungi de stres cronic reduc globulele albe, iar celulele T le forteaza pe acestea sa raspunda mai greu. Gaseste metode prin care sa reduci nivelul de stres, cum ar fi exercitiile fizice, yoga sau chiar baile lungi, seara, relatează portalul topfitness.ro

loading...

Write a Reply or Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *