Disconfort digestiv după mese copioase? Plante care alungă balonarea

by: admin

balonare

loading...

Cel mai frecvent disconfort digestiv adus la pachet de mesele copioase, balonarea poate fi ținută în frâu cu ajutor de la natură.

Supraalimentarea, excesul de dulciuri, asocierile nepotrivite de alimente sunt câteva cauze care predispun la acumularea gazelor în intestine. O parte din vină o au și băuturile acidulate, mai ales dacă sunt băute cu paiul, fructele și deserturile consumate imediat după masă, sarea adăugată cu generozitate în farfurie ori mâncatul pe fugă. Pentru toate acestea există soluții naturale.

Ce se întâmplă în organism

Abundența de mâncăruri grele consumate cu nesaț la mesele de sărbătoare poate aduce multe neplăceri digestive. Creșterea în volum a stomacului și gazele intestinale însoțite de senzația de preaplin și de crampe chinuitoare sunt primele dintre ele. „Balonarea și hiperflatulența apar în urma proceselor de fermentație intestinală, care au loc mai ales la nivelul colonului, unde peste un bilion de bacterii descompun în special carbohidrații care nu au fost procesați în intestinul subțire, producându-se astfel gaze precum dioxidul de carbon, metanul și hidrogenul”, spune doctor Ana Bran, specialist grastroenterologice.

Soluții de la natură

Mai ales în perioada Sărbătorilor pascale, e bine ca în trusa ta de prim ajutor să se găsească remedii prietenoase cu digestia.

Anason

Datorită efectului carminativ și antispastic, este eficient în multe tulburări digestive. Înainte de fiecare masă consistentă, bea o cană cu infuzie de anason preparată dintr-o linguriță cu fructe la o cană cu apă clocotită. Este recomandat și în combaterea paraziților intestinali.

Fenicul

Alături de anason și chimion, este unul dintre cele mai folosite leacuri în caz de balonare, colici abdominale, diaree, fiind un excelent stimulent digestiv, carminativ și antispastic. Ceaiul se prepară dintr-o linguriță cu fructe la o cană cu apă.

Ghimbir

Elimină gazele și are efect calmant. Ceaiul de ghimbir este plăcut la gust, relaxează mușchii stomacului și te scapă de balonare în timp record. Pui la fiert 200 ml de apă, când dă în clocot adaugi câteva feliuțe de ghimbir și mai lași la foc mic 15 minute, după care îndulcești cu miere.

Ienupăr

Mestecă boabe de ienupăr după o masă la care ai combinat multe alimente și balonarea n-o să-ți mai dea bătăi de cap. Ceaiul și tinctura din fructe mărunțite de ienupăr sunt bune adjuvante în caz de probleme ale sistemului digestiv.

Busuioc

Stimulează buna funcționare a aparatului digestiv și favorizează eliminarea gazelor intestinale. Infuzia se prepară dintr-o linguriță cu plantă la o cană cu apă. Se beau 2-3 căni pe zi, înainte de masă.

Mentă

Persoanele care au o digestie lentă sau suferă frecvent de indigestii ori balonare au în mentă un aliat de nădejde. Poți folosi infuzia (două lingurițe cu plantă la o cană cu apă) sau tinctura (o linguriță cu 5 minute înainte de masă). Menta poate fi adăugată și crudă, în salate – este un leac digestiv cu gust delicios.

Sursa: Revista Sănătatea de azi

Sursa foto: healthy.kudika.ro

loading...

Write a Reply or Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *